Friday, December 9, 2011

Tak Mungkin Berulang..

Assalamualaikum..
Rasenye..macam dah lame tak menulis...
Maklum la...agak busy setelah..akak aku mula bekerja semula..
Hari ni aku terkejut..tengok gambar kawan aku kat fb..
dia masuk wad...
Tak cakap pun ngan aku..
Dia antara kawan yang rapat dengan aku masa form 5..
Sebenarnya ari nie...tiba-tiba rindu dengan kawan-kawan lama..



Bile bace entri Fazlin..
Terus terimbau kenangan lama..
Tapi betul la...kata orang...
Antara banyak-banyak kehidupan yang kita lalui..
Waktu sekolah la paling best n berharga...
Sekarang dah tak da kawan-kawan yang suke buat lawak..
Suka mengusik..
Ponteng kelas...
Makan kat kantin ..
sambil gelak-gelak,..
Berkejar-kejar..
Sekarang kalau buat ...nanti orang cakap tak sopan pulak kan..
Dulu waktu sekolah..nak cepat masuk IPT...
Sekarang..bila dah dekat IPT...
nak balik zaman  sekolah pula..
Betullah...
manusia akan menghargai bila dah merasa kehilangannya..
huhu..=(
Cepatnya masa berlalu..

Rindu dengan cikgu-cikgu kat sekolah..
Dulu akulah anak murid paling nakal...
Cikgu cakap tak boleh buat macam tu..
Aku gi tanye" kenapa tak boleh??"...
Ish..ish..ish...
Rindunya...masa-masa tu semua..
Sedar tak sedar...sekarang aku dah sambung belajar kat utara...
Tak pernah masuk dalam list ..Penang..
tempat yang akan aku pergi untuk menimba ilmu..
tapi apa-apa pun..aku bersyukur ya Allah..
Engkau telah menunjukkan jalan yang benar..
Walaupun...pada mulanya sukar untuk aku menerima..
Tapi akhirnya aku sedar...Engkau telah menunjukkan jalan 
yang terbaik di antara yang terbaik..
Aku harap..bila aku dah jadi cikgu nanti..
Aku dapat jadi cikgu yang baik..
Aku tak tahulah..macam mane nak ajar budak-budak..
Aku akan cuba sedaya- upaya kutip segala ilmu yang akan aku pelajari kelak..
Semoga aku dapat jadi seorang guru yang terbaik..
Amin...
Insya-Allah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...